Klachtenregeling Peel Zorg

We hebben een interne klachtenregeling en een externe klachtenregeling; deze staan beschreven in onze Klachtenregeling. Je kunt de klachtenregeling onderaan deze pagina downloaden en opvragen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Een klacht?
Wij streven er continu naar om de zorg te leveren op basis van jouw wensen. Het kan toch voorkomen dat je niet tevreden bent. Wij gaan graag met jou in gesprek om te kijken hoe we dit samen kunnen oplossen.

Wanneer u een klacht heeft, kunt u de volgende stappen doorlopen:

  1. Intern een klacht indienen bij Peel Zorg
  2. Of je dient meteen een klacht in bij de externe klachtencommissie


Hieronder tref je meer informatie aan over deze verschillende opties. Daarnaast geven we aan hoe een klacht wordt afgehandeld en wat de mogelijkheden zijn wanneer je niet tevreden bent hierover.

  1. Intern een klacht indienen
    In eerst instantie kun je een klacht bespreken met de persoon in kwestie of diens leidinggevende. Wanneer je er op deze manier niet uitkomt kun je een officiële klacht indienen via het Intern Klachtenformulier onderaan deze pagina. Je kunt dit formulier ondertekend indienen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  2. Een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris
    Wanneer het indienen van een interne klacht niet tot het gewenste resultaat leidt of je wilt meteen een klacht indienen, dan kun je ook terecht bij onze externe klachtenfunctionaris. Deze klachtenfunctionaris is onafhankelijk. We huren deze klachtenfunctionaris in via de Geschillencommissiezorg.


Wat kan de klachtenfunctionaris voor u doen?
De klachtenfunctionaris bemiddelt bij ontevredenheid of een klacht over de zorg, de zorgverlener en/of de organisatie. Het uitgangspunt is dat wij door middel van de ondersteuning van de klachtenfunctionaris gezamenlijk tot een oplossing komen;
De klachtenfunctionaris:

  • is onafhankelijk
  • luistert naar jouw probleem en komt samen met jou tot een heldere formulering van de klacht;
  • overlegt met jouw toestemming met ons over de klacht;
  • geeft je informatie over jouw rechten;
  • organiseert een bemiddelingsgesprek.


Hoe komt u in contact met de klachtenfunctionaris:
Via de website van De Geschillencommissiezorg kun je meer informatie vinden. Er is een aparte website voor cliënten op www.degeschillencommissiezorg.nl. Wanneer je klikt op ‘Website klacht indienen’ kom je op de klachtpagina terecht. Op deze pagina vind je ook het profiel van de klachtenfunctionaris die we inhuren en kun je direct in contact komen. Daarnaast tref je hieronder de contactgegevens aan:

De externe klachtenfunctionaris voor Peel Zorg:
Naam: De Geschillencommissiezorg.
Telefoonnummer: 070 – 310 53 80
Emailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Klachtenformulier: www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg

Een klacht indienen bij de klachtencommissie
Wanneer een interne klacht en bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot het gewenste resultaat hebben geleid kun je ook terecht bij onze externe klachtencommissie. Deze klachtencommissie is onafhankelijk. We huren deze klachtenfunctionaris in via de Geschillencommissiezorg.

Wat kan de externe klachtencommissie voor u doen?
De klachtencommissie bestaat uit minimaal drie personen. De onafhankelijke voorzitter heeft een juridische achtergrond en er neemt minimaal 1 inhoudsdeskundige deel aan de commissie. De commissie beoordeelt klachten op basis van hoor-en wederhoor.

Werkwijze klachtencommissie
Op website van de geschillencommissie staat het proces uitgelegd in 5 stappen.
Hier de link van het proces www.degeschillencommissiezorg.nl/procesinformatie

Hoe komt u in contact met de klachtencommissie?

  1. Per post: Postbus 90600, 2509 LP Den Haag
  2. Per e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  3. Via de website: www.degeschillencommissiezorg.nl, pagina ‘Website Klacht indienen’.
  4. Via het klachtenformulier op de website www.degeschillencommissiezorg.nl, pagina ‘Website klacht indienen (Klachtenformulier externe klachtencommissie)


Afhandeling van een klacht
De klachtenprocedure eindigt met een schriftelijke mededeling gericht aan jou, waarin Peel Zorg aangeeft of er naar aanleiding van de klachtenprocedure maatregelen zullen worden genomen en zo ja welke.

Download hier het klachtenformulier

betrouwbaar betrokken transparant